Proč je dobrý online check-in?
Využíváte na cestách online check-in nebo to necháváte až na letiště? A co je vlastně lepší?

Check-inem vlastně potvrzujete letecké společnosti, že opravdu poletíte na palubě daného konkrétního letu. Na základě vyplněných údajů o vás, cestovních dokladech atd. se vystaví platná palubní vstupenka.
Check-in může proběhnout online nebo až těsně před odletem přímo na letišti. Co je tedy lepší?
Check-in si můžete zajistit z tepla domova, cestou ve vlaku nebo v kavárně a to jednoduše přes aplikaci nebo webové stránky dopravce.

Nízkonákladovky, jako Ryanair nebo Wizzair, dokonce požadují, aby check-in proběhl online. V opačném případě si účtují vysoký poplatek.
Online check-in se většinou otevírá pár dní před odletem a uzavírá se 2 hodiny před plánovaným odletem. Pokud si ale například u Ryanairu doplácíte za výběr konkrétního sedadla, máte otevřený online check-in už 60 dní před odletem. V opačném případě využijte období 48-2 hodiny před odletem.

Check-in lze udělat také přímo na letišti. Proč bychom se tomu ale spíš vyhnuli?
- Při online check-inu se vyhnete frontám a můžete jít hned na pasovou a bezpečnostní kontrolu.
- U mnoha leteckých společností je "offline" check-in zpoplatněn. Například již zmiňovaný Ryanair si za to naúčtuje €55 a Wizzair €20. A to může být obzvlášť u nízkonákladových letů více, než stála samotná letenka.
Pro online check-in budete potřebovat svou národnost, typ cestovního dokladu (pas, občanka), číslo dokladu, vydavatele dokladu, datum narození a datum konce platnosti dokladu. Takže nic složitého.